محمدخان عارفی 

دانشجوی دکتری قرآن وعلوم باگرایش روانشناسی،جامعه المصطفی العالمیه،مشهد،ایران، M.KH.AREFI.1980@GMAIL.COM
چکیده:

همزیستی مسالمت آمیز؛ اصل اساسی در پیوند زندگی اجتماعی بوده و نقش مهم در تأمین امنیت و آسایش اجتماعی و توفیق دست یابی به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های فردی و اجتماعی دارد. این پژوهش با هدف بررسی تحلیل کتاب‌های دروس اجتماعی افغانستان از حیث همزیستی مسالمت آمیز در میان اقوام و مذاهب در سایه تربیت دینی صورت گرفته است. با استفاده از دو مبناء همزیستی مسالمت آمیز و شاخص‌های آن‌ها که  25شاخص است، پرداخته شده است. پژوهش حاضر، تحلیل محتوای توصیفی و تحلیلی کمّی به روش اسنادی انجام شده است. وابزار گردآوری آن پژوهش‌های اسنادی درکتابخانه‌ها وپایگاه انترنتی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد محتوای کتب درسی دروس اجتماعی مطالب و مصادیق ارزش‌ها و مبانی همزیستی مسالمت آمیز در سایه تربیت دینی بی توجه بوده‌اند. لذا محتوای آن‌ها نقش تأثیر گذاری در بهبود و ارتقاء کیفیت نظام تربیت اسلامی و بر طرف کردن مشکلات و ایراد‌های گذشته ندارند. 
کلید واژه‌ها:

همزیستی مسالمت آمیز، دروس اجتماعی، تحلیل محتوی، تربیت دینی

حکم وضعی اهل‌کتاب از منظر شیخ طوسی و محقق خویی

تحلیل کتاب‌های دروس اجتماعی دوره ابتدای افغانستان ازحیث همزیستی مسالمت آمیزمذاهب

همزیستی ,اجتماعی ,مسالمت ,تربیت ,دروس ,تحلیل ,همزیستی مسالمت ,مسالمت آمیز ,تربیت دینی ,دروس اجتماعی ,تحلیل کتاب‌های
مشخصات
آخرین جستجو ها